H.R. Mambang Mit’s Daughter Wedding Party

H.R. Mambang Mit’s Daughter Wedding Party

At last, I have time to write this note. It was happened on Saturday night, Feb 21. Vice Governor of Riau Province, Drs. H. Raja Mambang Mit had a reception of his daughter’s wedding. The wedding was in Grha Sabha Pramana (GSP), the largest auditorium of Gadjah Mada University (UGM).
The Akad Nikah ceremonial was done in Mr. Mambang’s house in Pekanbaru. First reception was held in Ibis Hotel, Pekanbaru with Malayan Tradition. And for the reception in Jogja they use Javanese Tradition because the groom comes from this city.

Actually my Dad live in Pekanbaru, so he has arrived in Yogya at Saturday around 11 am almost noon time prayer. My Dad asked me to accompanied him to present on the evening reception. He said that it was a wedding party of his former college friend. So I didn’t take it seriously. I really didn’t know that it was a VIP wedding party. So, I wasn’t very eager to prepare my best performance. Besides that, I really have no time to make any preparation at all since I was very busy all the day. I was not at home. Easily I just changed my clothes and didn’t take a bath (uh.. I was shy).

In order to avoid the traffic jam, we went earlier and did the evening prayer in UGM’s Campus Mosque (MasKam). And then we went to GSP with my Dad’s college friend, Mr. Asmara HK. I have ever attended a reception in GSP before, but it was different. Police and security guards were everywhere. So that’s why I’m curious who’s have this reception?

And at last, when we entered the room at 5 minutes to 7 the MC announced that Sri Sultan’s was in the room. I was really surprised, “OMG.. Sri Sultan’s comes to this reception?”. And I bet Mr. Herry Zudianto, The Mayor of Yogyakarta might also came too.
And.. I was right, the MC mentioned his name and I also saw him and his wife were taken a photograph together with the Groom-Bride’s family in the podium.
It made me more curious after I see the flying cam in the main room like in concert (I don’t know what the name of that cam).

And I knew who was in the podium. Yes, he was Mr. Mambang Mit, I know from the large projector. In that reception my Dad also met his college friends and work partner. I’ve got a new friend, Mr. Asmara’s son, I wonder if he was a girl ha ha.. (I’m sorry Mas Andri, cause I’ve much friend which are male). But, nice to meet u, Sir 😀 How is your baby?

And when we queue to meet the groom, I saw my Junior High School friend. That was Arif Wicaksana. He didn’t have FB account yet. So I don’t tagged him. And I asked him why he came. He answered that his parents ever have a business with the groom’s parents.

At Feb 13 I’ve added Mr. Mambang Mit’s FB account. I knew it from Mr. Feizal Karim and Mrs. Oriza Sahara, my neighbor. And in that night, I can met and shooke hands with him 🙂

Oya, in my vid I use Malayan song, cause I miss it.. 😀
If you want to see the vid:

Source: http://www.youtube.com/watch?v=34fUB1ZS0Gs

Sorry if it’s not good, cause all made by myself 🙂

—————————————————————–

Akhirnya ada wkt jg buat nulis2. Kejadiaannya sih di mlm minggu 21 Feb kemarin. Pada malam itu Wakil Gubernur Riau, Drs. H. Raja Mambang Mit mantu (klo org Jawa bilang) atau mengadakan resepsi pernikahan putrinya. Lokasi yg dipilih adalah di Gdg. Grha Sabha Pramana (GSP) UGM. Akad nikahnya sudah dilaksanakan di rumah Pak Mambang Mit dan dilanjutkan dng resepsi pertama di Hotel Ibis Pekanbaru dng memakai adat Melayu. Sedangkan resepsi ke-2 dilaksanakan di Jogja dipakai adat Jawa karena keluarga mempelai pria berasal dari Kota Pelajar ini.

Pada Sabtu pagi, Ayahku berangkat dari Kota Bertuah dan sampai di Jogja sekitar pukul 11 menjelang waktu Dhuhur. Aku sendiri baru tahu resepsi tsb (karena diajak oleh Ayahku) pada Sabtu sore. Itupun tanpa persiapan apa2, karena sejak pagi pergi2. Ya karena waktu yg mendesak, akhirnya ya cuma ganti baju aja ga sempat mandi (haduh…). Katanya sih mantenan teman kuliahnya dulu. Makanya aku nyante aja.

Agar tdk terjebak kemacetan akhirnya berangkat lbh awal dan Shalat Maghrib di MasKam UGM. Akhirnya pergi ke GSP bersama tmn kuliahnya dulu, sama2 dari T. Arsitektur UGM, namanya Pak Asmara HK. Sebelumnya aku pernah menghadiri acara resepsi di GSP, tapi kali ini beda soalnya banyak polisi dimana2. Makanya aku curiga ni mesti org penting deh. Rak tenan.. sekitar pukul 7 kurang 5 kami masuk dan terdengarlah suara MC yg menyebutkan kalau hadir juga Sri Sultan Hamengkubuwono X. Dlm hati aku kaget.. kok sampai Sri Sultan hadir ya? Biasane Pak Herry Zudianto (Walikota Jogja) juga datang.
E.. lah tenan tho disebutkan juga nama Pak Herry. Haduh.. semakin penasaran pas didalam ruangan utama ada flying camera kaya di konser2 itu lho (tau lah namanya apa).

Akhirnya aku tahu juga ternyata Pak Mambang yg mantu. Haduh Bapak Bapak.. blg dong klo yg resepsi itu Bosnya. Maksudnya Bosnya dari Bos-Bosnya gt.. tau ah brp turunan bosnya hi hi.. 😀
Tapi emg di dlm ruangan itu byk jg tmn kuliahnya dulu dan rekan kerja dari Pemprop. Riau.

Akhirnya aku dapat kenalan baru putranya Pak Asmara. Haduh.. coba ce ya… (pengennya sih hi hi…)
Tapi pas acara salam2an dimulai, aku melihat kebelakang dan kaget kok ada Arif temen SMPku ya? Ternyata setelah selesai salam2an, ortunya tu pernah ada bisnis sama org tua mempelai pria.

Sebelumnya tgl 13 Feb lalu aku udah add FB-nya Pak Mambang. Aku tahunya dari account Pak Feizal Karim dan Bu Oriza Sahara, tetanggaku. Akhirnya bisa bersalaman juga langsung dng orgnya 🙂
Sebenarnya klo resepsi dng adat Jawa udah sering.. kangen sama adat Melayu 🙂
Makanya di vidclip yg kubikin kupakai lagu Melayu sbg backsound-nya.

Berikut ini adl hasil vid yg ku buat sendiri.

Source: http://www.youtube.com/watch?v=34fUB1ZS0Gs

Maap klo jelek.. tapi kan karya sendiri he he 🙂

Advertisements

~ by Rahmat Miftahul Habib on March 27, 2009.

2 Responses to “H.R. Mambang Mit’s Daughter Wedding Party”

  1. knp lagu lancang kuning ga dipake sbg backsoundnya?

  2. Soalnya ga dapet lagunya 🙂
    Itu lagu kudapat jg dari Inet
    Kata 2 temenku yg nyaranin aku tsb klo lagu Melayu yg cocok buat nikahan, ya itu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: